Kamera Sony Venice 6K z pełnoklatkowym przetwornikiem 36×24 mm do produkcji filmowej i telewizyjnej, umożliwia przechwytywanie obrazów 6K o rozdzielczości 6048 x 4032.
Kamera Sony Venice 6K pozwala więc utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Technologia szybkiego odczytu matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu (tzw. efekt jello).
Kamera Sony Venice 6K ma zaskakująco zwartą konstrukcję, która umożliwia łatwiejsze fotografowanie w ograniczonych przestrzeniach lub na dronach. Przyciski sterujące umożliwiają intuicyjną obsługę; są nawet podświetlane w ciemnościach.
Wbudowana opcja monitorowania jest zwiększona poprzez dodatkowe wyjścia HD obok standardu 4K-SDI.
Kamera Sony Venice 6K może być zasilana przez 12 V i 24 V źródła prądu, podłączone z tyłu urządzenia.
Obudowa jest niesamowicie wytrzymała, została poddana rygorystycznym testom w najcięższych warunkach. Cichy system wentylacji jest całkowicie odizolowany od wszelkich elementów elektronicznych, aby zapobiec wnikaniu kurzu, piasku i wody.
Współpracuje z wieloma obiektywami, jak anamorficzne Super 35 mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL. Gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie Venice można dostosować do pracy z obiektywami E-mount.
Soczewka anamorficzna w połączeniu ze zdjęciem o współczynniku proporcji 4: 3 w rozdzielczości poziomej 4K pozwala na przechwycenie niesamowicie pięknych zdjęć z niezwykłą flarą i rozmyciem obrazu.
Planowane uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm.
Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają unikalne możliwości przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE odznacza się także 15-stopniową przysłoną, może więc pracować w ekstremalnych warunkach: prawie bez oświetlenia po ostre światło słoneczne.
Niski poziom szumu zapewnia fenomenalne zdjęcia. Obrazowanie odbywa się w standardzie High Dynamic Range. Możliwości kamery przekraczają wartość Rec. 2020 przestrzeni barw, co oznacza to, że zakres kolorów jest większy niż DCI-P3 i VENICE może odtworzyć prawdziwy kolor sceny przed obiektywem.
Kamera VENICE, jako pierwsza w branży filmowej, jest wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system filtrów ND (0.3 do 2.4). Redukuje on potrzebę wymiany zewnętrznego filtra ND, a tym samym znacznie usprawnia proces filmowania. Do obsługi urządzenia służy łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony.
Wysoka jakość obrazu i efektywna organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE rozwiązań firmy Sony: 16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rekorder na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS.
Kamera Sony Venice 6K: General
Power Requirements | DC12V (11~17.0V) DC24V (22~32.0V) |
---|---|
Operating Temperature | 0 ~ 40℃ |
Storage Temperature | -20℃〜60℃ |
Mass | Approx. 3.9kg (8lb 10oz) (without lens, handle, VF attachment expansion bottom plate and accessories) |
Dimensions | 133 x 159 x 172 mm (without protrusion) |
Camera
Imaging Device | Full-Frame CMOS |
---|---|
Imaging Device Pixel Count | 24.7M (total), 24.4M (effective) |
Imaging Device Size | 36.2×24.1mm. 43.5mm (diagonal). |
Built-In ND Filters | Clear, 0.3(1/2), 0.6(1/4), 0.9(1/8), 1.2(1/16), 1.5(1/32), 1.8(1/64), 2.1(1/128), 2.4(1/256) |
ISO Sensitivity | ISO500 |
Lens Mount | PL Mount E-mount (lever lock type, without supplied PL lens mount adaptor) |
Latitude | 15+ Stop |
Select FPS* | Imager mode: 3.8K 16:9, 4K 17.9: 1-60FPS 4K 4:3: 1-48FPS 4K 6:5, 5.7K 16:9, 6K 17:9, 6K 1.85:1, 6K 2.39:1: 1-30FPS 6K 3:2: 1-24FPS |
White Balance | 2000~15000Kelvin and Green/Magenta adjust, AWB* |
Gamma Curve | S-Log3 |
Kamera Sony Venice 6K: Recording
Recording Format (Video) | XAVC 4K Class480: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p XAVC 4K Class300: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p XAVC QFHD Class480: 23.98p, 25p, 29.97p XAVC QFHD Class300: 23.98p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p MPEG HD422(1920×1080): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50i, 59.94i HD ProRes 422HQ*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p, 50i, 60i HD ProRes 422*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p, 50i, 59.94i HD ProRes 422 Proxy*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p, 50i, 59.94i |
---|---|
Recording Format (RAW/X-OCN) *required AXS-R7 | RAW SQ: 4K 17:9 (4096 x 2160): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p 3.8K 16:9 (3840 x 2160): 23.98p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p X-OCN ST/LT: 6K 3:2(6048 x 4032)*: 23.98p, 24p, 6K 2.39:1 (6048 x 2530)*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p 6K 1.85:1 (6048 x 3270)*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p 6K 17:9 (6048 x 3190)*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p 5.7K 16:9 (5672 x 3190)*: 23.98p, 25p, 29.97p 4K 6:5(4096×3432)*:23.98p, 24p, 25p, 29.97p 4K 4:3(4096×3024) :23.98p, 24p, 25p*, 29.97p* 4K 17:9 (4096 x 2160): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p 3.8K 16:9 (3840 x 2160): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p |
Recording Format (Audio) | LPCM 4ch , 24-bit 48-kHz |
Inputs/Outputs
DC Input | XLR-type 4pin (male) |
---|---|
Battery DC Input | Square-shaped 5pin connector |
DC Output | 12V: Hirose 4pin x1 24V: Fischer 3pin x2 |
SDI Output | BNC×4, (12G, 3G, 1.5G-SDI) |
HD MONI Output | BNCx1 (1.5G-SDI) |
HDMI Output | Type A ×1 |
VF | LEMO 26pin |
Audio Input | XLR-type 5pin (female) x1 (LINE/ AES/EBU / MIC / MIC+48V selectable) |
Timecode Input | BNC x1 |
Genlock Input | BNC x1 |
AUX | LEMO 5pin (female) x1 (Timecode Output) |
Remote* | 8pin x1 |
Lens* | 12pin x1 |
Lens Mount Hot Shoe | 4pin x2, conforming to Cooke /i Intelligent Electronic Lens System |
Network* | RJ-45 type x1, 10BASE-T, 100BASE-TX |
USB* | USB host, type-A x1 |
Headphone Output | Stereo mini jack x1 |
Speaker Output | Monaural |
Media type | ExpressCard/34 slot×2 SD card slot ×1 |