Sigma CINE 50-100mm T2

Sigma CINE 50-100mm T2 to pierwszy na świecie obiektyw ze zmienną ogniskową i stałym świetle oraz najwyższą rozdzielczością filmowania 6K – 8 K.

Sigma CINE 50-100MM T2.0

Obiektywy filmowe Sigma CINE 50-100mm T2 zostały wyposażone w zupełnie nowy zoptymalizowany układ mechaniczny obejmujący wszystkie podstawowe funkcje potrzebne w nowoczesnej kinematografii.

Każdy ruchomy pierścień jest uszczelniony tak, aby nie dostała się do obudowy woda i kurz – obiektyw jest gotowy do pracy w trudnych warunkach.

Zastosowane pierścienie do zmiany  przesłony, zooma oraz ostrości  zawierają przepustnice ze specjalnej żywicy która umożliwia cichą pracę. Cecha ta eliminuje wszelkie metaliczne dźwięki co pozwala na robienie zdjęć czy filmowanie w miejscach, gdzie wymagana jest cisza.

Konstrukcja optyczna Sigma CINE 50-100mm T2

Cały układ optyczny opiera się na profesjonalnej linii ART, którą zaprojektowano pod kątem najbardziej wymagających profesjonalistów, którzy oczekują pozbawionej zniekształceń, najwyższej jakości obrazu, zarówno w centrum kadru, jak i jego brzegach.

Sigma CINE 50-100mm T2 to obiektyw nowej generacji, który znakomicie łączy doskonałą jakość obrazu, połączoną ze światłem oferowanym przez obiektywy stałoogniskowe i uniwersalnością obiektywów zmiennoogniskowych.

Oferowany zakres ogniskowych pokrywa często wykorzystywane wartości 80mm, 105mm, 135mm oraz 150 mm.
Obiektyw jest idealny do zdjęć portretowych oferując piękne rozmycie tła.

Podobnie jak w poprzednich modelach, aby zapewnić doskonałą rozdzielczość obrazu, sprostać wymaganiom matryc o wysokich rozdzielczościach, inżynierowie musieli stworzyć skomplikowany układ optyczny. Obiektyw składa się z 21 soczewek w 15 grupach. Wśród nich znajdziemy 3 elementy ze szkła FLD,szkieł specjalnych SLD, oraz soczewki asferyczne poprawiające jakość obrazu na brzegach kadru.


FLD – szkło o ultra niskiej dyspersji, które oferuje wydajność na najwyższym poziomie, a jego właściwości są podobne do fluorytu.
SLD – szkło o niskiej dyspersji mające mające na celu minimalizację aberacji chromatycznej

Stała wartość przysłony T2.0 w połączeniu z 9-cio listkową kołową przysłoną zapewnia korzystne rozmycie nieostrych obszarów. Uzyskany w ten sposób bokeh jest pożądany zarówno w fotografii jak i wideofilmowaniu.

Dzięki zastosowaniu wewnętrznego ogniskowania obiektyw nie zmienia swojej długości podczas ostrzenia oraz zmiany ogniskowych. Przednia soczewka pozostaje nieruchoma, dzięki czemu można zastosować filtry polaryzacyjne, połówkowe czy szare ND niezbędne przy filmowaniu.

Sigma CINE cechy obiektywu

Cechy obiektywów Sigma CINE 50-100mm T2:

Pyłoszczelna i bryzgoodporna obudowa. Konstrukcja obiektywu posiada takie same uszczelnienia jak obiektyw 150-600 Sport. Każdy ruchomy pierścień jest uszczelniony tak aby nie dostała się do wew. obudowy woda i kurz – obiektyw jest gotowy do pracy w trudnych warunkach.

Korpus wykonany jest w 100% z metalu aby stawić czoło najwyższym wymaganiom profesjonalisty.

Dobór skali odległości na pierścieniu ostrości. W zależności od preferencji użytkownika obiektyw może być wyposażony w pierścień ostrości ze skalą w metrach (m) lub stopach (ft).

Wersja Fully Luminous (opcja odpłatna). W tej wersji wszystkie informacje umieszczone na obudowie obiektywu ( ogniskowa, przesłona, skali odległości ) są pokryte specjalną farbą świecącą w ciemnościach.Pozwala to na pewniejszą kontrole podczas filmowania w warunkach słabego oświetlenia.

Grawerowanie laserowe. W celu zwiększenia trwałości – na każdym pierścieniu wszystkie informacje są grawerowane laserowo co zwiększa ich trwałość na dłuższą metę.

Rozmiar filtra 82mm (1). Rozmiar jest standaryzowany na średnice 82mm, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z tego samego rozmiaru filtra ND dla pozostałych obiektywów.

Rozmiar przedniej osłony obiektywu 95mm (2)
Ta średnica jest kompatybilna z pozostałymi obiektywami Sigmy.

Standaryzowane pozycje biegów (3)(4)(5)
Eliminuje potrzebę regulacji ustawień ostrości, napędu silnika czy innych akcesoriów nawet jak zmienimy obiektyw.

Pitch gear 0.8 M (3)(4)(5)
Jest standardem dla obiektywów kinowych zapewniając kompatybilność z istniejącymi akcesoriami

180 ° kąt obrotu pierścienia ostrości (3)
Umożliwia bardzo precyzyjne ustawienie ostrości

160 ° kąt obrotu pierścienia zooma (4)
Umożliwia bardzo precyzyjne przybliżanie

60 ° kąt obrotu pierścienia przysłony (5)
Zapewnia płynne sterowanie przesłoną bez kliknięć co jest standardem w bardzo wysokiej klasie obiektywów kinowych.

Cicha praca pierścieni (3)(4)(5)
Każdy pierścień zawiera przepustnice ze specjalnej żywicy co prowadzi do cichej pracy. Cecha ta eliminuje wszelkie metaliczne dźwięki co pozwala użytkownikowi na robienie zdjęć czy filmowanie w miejscach gdzie wymagana jest cisza.

Balans kolorów
Standaryzowany we wszystkich obiektywach CINE, zaprojektowany zgodnie ze standardem CCI Sigma. Sprawia to ,że korekcja kolorów jest bardzo prosta.

Ulepszone mocowanie EF (6)
Otwór na kołek oporowy został wzmocniony tak aby zwiększyć długotrwałe użytkowanie ( dotyczy mocowania Canon EF )

Stopka mocowania obiektywu (7)
Pomaga zminimalizować obciążenie korpusu aparatu zwiększając jednocześnie jego stabilność. Wysokość stopki jest dostosowana do innych akcesoriów. Można ją także zamocować na górze obiektywu.

Zmiana mocowania obiektywu Sigma CINE 50-100mm T2


Usługa ta pozwala użytkownikom konwertować mocowanie do i z mocowań EF i E. Sigma zmieni w Twoim obiektywie zarówno mocowanie jak i wewnętrzne elementy tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy.
Uwaga : usługa konwersji nie jest dostępna dla mocowań PL

Obiektyw współpracuje z urządzeniem personalizującym USB DOCK.
Pozwala na podłączenie obiektywu do komputera i za pomocą darmowego oprogramowania na aktualizację oprogramowania i innych funkcji dostępnych dla danego obiektywu.

Sigma usb dock

Sony z konwerterem Sigma MC-11


Za jego pośrednictwem, użytkownicy aparatów Sony (E) mają możliwość podpięcia do swoich aparatów obiektywu z mocowaniem Canon EF, zachowując pracę układu AF i przekazywania pozostałych informacji typu EXIF, itp

Sigma konwerter MC-11

Mosiężne mocowanie bagnetu

łączy wysoką jakość wykonania z wytrzymałością. Jego powierzchnia jest poddawana specjalnej obróbce wzmacniającej, aby zapewnić wysoką jakość obiektywu, gwarantującą długotrwałe użytkowanie.

Sigma Mosiężne mocowanie bagnetu

Zmiana mocowania obiektywu

Możliwa jest zarówno dla obiektywu Sigma 70mm macro oraz wszystkich obiektywów z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w Twoim obiektywie zarówno mocowanie jak i wewnętrzne elementy tak aby obiektyw był kompatybilny z wybranym przez Ciebie aparatem.Dzięki tej usłudze będziesz mógł używać swój ulubiony obiektyw przez wiele lat, niezależnie od tego czy zdecydujesz się na zmianę aparatu na model innej firmy.

Sigma zmiana mocowania

Sigma CINE 50-100mm T2 – Made in Japan


Wszystkie procesy produkcyjne w firmie Sigma – od form odlewniczych do poszczególnych części – powstają w całości w Japonii pod kontrolą zintegrowanego systemu produkcyjnego. Jesteśmy obecnie jednym z niewielu producentów, których produkty są wytwarzane wyłącznie w Japonii.

Sigma Aizu

Gwarancja – 3 lata


Gwarancja 3-letnia po bezpłatnym zarejestrowaniu produktu na stronie www.gwarancja.sigma-foto.pl Możliwość odpłatnego przedłużenia gwarancji do 5 lat.

Sigma gwarancja 3 lata

Specyfikacja techniczna Sigma CINE 50-100mm T2

Ogniskowa: zmienna 50- 100
Konstrukcja: 21 elementy w 15 grupach
Max. wartość przesłony: T 16.0
Min. wartość przesłony: T 2.0
Listki przesłony: 9 kołowych
Kąt widzenia: S35 – 27,6 – 14,0 APS-C – 26,7 – 13,5
Średnica filtra: 82 mm
Dystans minimalny: 95 cm
Długość: mocowanie PL 167,2mm