Sony ILME-FR7 – Narodziny innowacyjnej kamery Cinema Line

ILME-FR7

Pełnoklatkowa kamera PTZ z serii Cinema Line z wymiennymi obiektywami, ponad 15-stopniowym zakresem dynamiki, jakością 4K (rozdzielczość QFHD), wysokim klatkażem 120 kl./s, systemami Fast Hybrid i Real-time Eye AF oraz technologią przetwarzania koloru S-Cinetone™.

4K HDR, XAVC, Exmor R and BIONZ XR logos

Zdalne sterowanie pozwalające twórczo rozmieszczać kamery 

Zintegrowany, zdalnie sterowany mechanizm obracania i nachylania pozwala na montaż kamery FR7 pod sufitem i w innych trudno dostępnych miejscach. Użytkownik może śledzić ruch obiektu lub szybko wybierać ustawienia kadru zapisane w pamięci, zyskując wyjątkowy potencjał twórczy. 

 
 

Innowacyjny system zdalnego sterowania 

Nowa aplikacja sieci www, pozwalająca połączyć się z kamerą za pomocą kodu QR lub adresu internetowego, umożliwia skonfigurowanie kamery FR7 z tabletu lub komputera z przeglądarką internetową. Oferowany oddzielnie pilot RM-IP500 daje możliwość dokładnego regulowania obrotu, nachylenia i zoomu za pomocą joysticka .

 
 

Filmowa ekspresja dzięki zaawansowanej technologii

FR7 to pierwsza kamera PTZ z pełnoklatkową matrycą obrazu CMOS w technologii BSI. Jako produkt z serii Cinema Line jest wyposażona w szereg rozwiązań ułatwiających nadanie obrazowi filmowej ekspresji. Do uzyskania wysokiej czułości i doskonałego obrazu z płynnymi przejściami tonalnymi i wiernymi kolorami przyczynia się także procesor BIONZ XR™. 

 
 

Obiektywy z mocowaniem typu E: nieograniczona kreatywność

Kamera FR7 jest wyposażona w system mocowania obiektywów Sony typu E. Współpracuje ze wszystkimi obiektywami z mocowaniem tego typu —między innymi z najwyższej klasy serią G Master, znaną ze zdumiewającej rozdzielczości i efektu bokeh. Zakres ogniskowych od 12 do 1200 milimetrów zapewnia wszechstronne możliwości twórcze.

 
  

Jakość obrazu serii Cinema Line

Oznaczenie „Cinema Line” jest świadectwem, że kamera FR7 należy do serii cenionych narzędzi twórczych, dzięki którym opowieści wizualne nabierają prawdziwej mocy. Tryby „Własny” i „Cine EI” pozwalają dostosować działanie kamery do konkretnego modelu pracy przy zachowaniu spójności z innymi kamerami Cinema Line. 

 
 
Ilustracja przedstawiająca zakres dynamiki tonalnej

Silna ekspresja dzięki wyjątkowemu zakresowi dynamiki tonalnej

Szeroki, ponad 15-stopniowy zakres dynamiki tonalnej pomaga uniknąć prześwietlenia świateł i utraty szczegółów w cieniach. Tryb Cine EI pozwala ustawić bazową czułość ISO na 800 lub 12 800 — i uzyskać spójne obrazy w różnych warunkach oświetlenia. 

Zdjęcie mężczyzny i kobiety rozmawiających naprzeciwko siebie

Nadzwyczajna jakość obrazu w słabym oświetleniu 

Kamera FR7 rejestruje czystszy obraz w słabym świetle, w pełni wykorzystując duży rozmiar i czułość przetwornika obrazu. Podczas filmowania w niemal zupełnej ciemności, na przykład na koncercie, czułość ISO można rozszerzyć do 409 600. 

 
 
Zdjęcie kobiety z miastem w tle

Zwolnione tempo — większe możliwości twórcze 

Płynny obraz w 5-krotnie zwolnionym tempie zwiększa wyrazistość i dramatyzm każdej chwili, rozszerzając możliwości twórcze. Kamera FR7 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu z szybkością do 120 kl./s w rozdzielczości 4K i do 240 kl./s w Full HD. 

Zdjęcie śpiącej kobiety

Wyjście 10-bitowego obrazu 4K 60p 4:2:2 

Kamera FR7 może odtwarzać „czysty” sygnał o wysokiej jakości przez złącza HDMI i SDI OUT. Pozwala to nagrywać w formacie Apple ProRes 422 lub Avid DNxHR® w jakości 4K 60p 4:2:2 10 bitów, na zgodny rejestrator zewnętrzny ze złączem HDMI lub SDI.

 
 
Zdjęcie miasta z podziałem na dwie połowy — o niskim i wysokim kontraście

Krzywa gamma S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3

Krzywa gamma S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3.Cine pozwalają wykorzystać cały zakres barw i dynamiki przetwornika obrazu. Dzięki temu można utrwalić szczegóły w światłach i cieniach, co ułatwia postprodukcję.

Ilustracja różnicy między kompresją All-Intra a Long-GOP

Kodowanie All-Intra — precyzyjnie utrwalony ruch 

Kamera FR7 umożliwia wewnętrzny zapis materiału 4K z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 przy użyciu kompresji All-Intra lub Long GOP. Umożliwia to jeszcze dalej idącą korektę kolorystyki z zachowaniem naturalnego wyglądu przejść tonalnych.     

[1] All-Intra (All-I)  [2] Long GOP  [3] Grupa obrazów (GoP)

Zdjęcie kobiety z miastem w tle

S-Cinetone™ — filmowy wygląd od samego początku

Profil obrazu S-Cinetone zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania kolorystyki zdrowej skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. Piękny, filmowy obraz można uzyskać w samej kamerze, bez dalszej korekty barw.

 
 

Bogata oferta obiektywów do urzeczywistniania własnych wizji

Kamera FR7 jest oparta na systemie E-mount i współpracuje z wysokiej jakości obiektywami z mocowaniem typu E — między innymi z serii G Master, znanej z niesamowitej rozdzielczości i miękkiego efektu bokeh. Zakres ogniskowych od 12 do 1200 mm oznacza pełne możliwości twórcze.

Zdjęcie produktowe obiektywów z mocowaniem typu E
 

Przepiękny, imponujący bokeh

Połączenie pełnoklatkowego przetwornika obrazu kamery z wyjątkowymi obiektywami Sony pozwala uzyskać wyrazisty efekt bokeh i małą głębię ostrości — nieosiągalne w innych kamerach PTZ. Użycie obiektywu stałoogniskowego, na przykład F1.2, ułatwia tworzenie filmowych obrazów, w których główny motyw wyraźnie wyróżnia się z tła. 

Zdjęcie kobiety rozmawiającej przez telefon widzianej przez okno
 

Zalety obiektywów Sony do filmowania 

Najlepsza kamera zasługuje na najlepsze obiektywy. Poznaj cztery niepowtarzalne zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E przeznaczonych do filmowania. Połączenie obiektywów i kamery FR7 stworzy Ci lepsze warunki do produkcji filmów. 

 
 

Pręty podtrzymujące obiektyw

Dwa pręty pod głowicą kamery umożliwiają instalację akcesoriów przystosowanych do montażu na standardowych prętach 15